szkolyblachnickiego.pl

Szkolimy przyszłych inwestorów

Rzeczy, które sprawiają, że firma jest naprawdę innowacyjna

firma

Innowacja to słowo, którego nigdy nie brakuje w prezentacjach biznesowych, broszurach i na stronach internetowych małych i średnich przedsiębiorstw. Termin ten stracił jednak swoje prawdziwe znaczenie, ponieważ jest tak często używany. Dlatego dziś proponujemy Ci zapoznanie się z nimi i przypomnienie sobie, jakie jest dziewięć rzeczy, które sprawiają, że firma jest naprawdę innowacyjna.

1. Osiąganie rzeczy pozornie niemożliwych

Innowacyjne firmy to takie, którym udaje się rozwiązać problem lub potrzebę istniejącą na rynku od wielu lat. To, z czym inne firmy nie miały odwagi się zmierzyć, lub co ignorowały. Ze stroną www.faktycznie.pl jeszcze bardziej podkręcisz swoje umiejętności z zakresie finansów i nie tylko!

2. Odpowiedź na bolączki rynku

Prawdziwa innowacja zaczyna się od wysłuchania użytkowników lub klientów: zrozumienia, jaki mają problem i jakich rozwiązań brakuje jeszcze na rynku.

3. Opracowanie nowych modeli biznesowych

Innowacja zawsze ma charakter przełomowy, dlatego nie wystarczy zaoferować nowego produktu lub usługi: wymaga ona zmiany sposobów produkcji, dystrybucji i sprzedaży. Na przykład Amazon i Allegro zrobiły to w przypadku handlu detalicznego, a Uber – w przypadku transportu miejskiego.

4. Tworzenie trwałej przewagi konkurencyjnej

Innym kluczem do prawdziwej innowacji jest możliwość utrzymania jej przez dłuższy czas. Z tego powodu największe sukcesy odnoszą firmy rozpoczynające działalność, które tworzą przewagę konkurencyjną nie tylko w chwili obecnej, ale także utrzymują się i doskonalą przez lata.

5. Szybkie dostosowywanie się do zmian na rynku

Transformacja przyspiesza każdego dnia, niezależnie od tego, o jakim rynku mówimy. Firmy, które są naprawdę innowacyjne, koncentrują się na tych zmianach: działają szybko, dostosowują swoje plany i ofertę do nowych wymagań konsumentów.

6. Ulepszanie starych pomysłów

To, co sprawdziło się w przeszłości, nie powinno być odkładane na bok, ponieważ czasami można to poprawić w prostych aspektach, takich jak prezentacja, opakowanie czy dystrybucja.

7. Zmienianie życia ludzi

Pamiętaj, że prawdziwie innowacyjne firmy to takie, które koncentrują się na budowaniu bazy klientów, którzy nie tylko potrzebują, ale kochają ich produkty i usługi, czyli których życie dzięki nim staje się lepsze.

8. Posiadanie sprawnych struktur zarządzania

Firmy, które są w stanie zrewolucjonizować swoje rynki, mają małe i efektywne struktury organizacyjne, które pozwalają im podejmować szybkie decyzje i przyspieszać procesy innowacyjne. Ponadto, firma nie jest w stanie utrzymać innowacji w dłuższej perspektywie, jeśli najpierw nie zachęci swoich pracowników do dzielenia się pomysłami i podejmowania ryzyka. W kulturze korporacyjnej, która promuje innowacje, nigdy nie pada słowo „porażka”.